reklama

Komu „rozkopem riť“ ???

... každý mi tě lásko zavidí, když Prahou jdem, ulicí dál (M. David) ... Praha, Brno,  Postaloprty,... Bratislava, Košice, Dolná Ždaňa,...Všechno jedno. Lásku nám môžu závidieť kdekoľvek na tomto svete hrboľatom. Láska si skrátka nevyberá ani mesto, ani kraj, ani štát. Amor  má nadmieru široký letový záber a napodiv ešte stále aj dostatok šípov napustených afrodiziakmi a feromónmy  ( ten Amor má určite známeho v chemickom labáku... )

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Inak - pravdu povediac, neviem, prečo neexistuje aj taký Amor 2 , čo by sceľoval , a stmeľoval poškodené šípy. Mnohým citovo vyprahnutým párom by sa dnes veru zišiel.

Ľúbiť sa po celý život. Ideálna predstava každého mladého páru, vstupujúceho do manželstva.

Je to vôbec možné? Mnohí ( životom skúšaní) si povedia, že je to obyčajné klišé, utópia, ktorá reálne neexistuje, čoho dôkazom sú neustále zvyšujúce sa počty rozvodov. Ďalší trochu zapochybujú a povedia si, že keby mali po boku iného partnera, vedeli by si to predstaviť. ... teraz

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec sú aj takí, ktorí súhlasne prikyvujú, že v takom vzťahu žijú. (Klobúk dole)

Neviem odhadnúť percentuálny pomer medzi týmito troma skupinami, ale jedno viem určite, mať celoživotný vzťah plný lásky nemusí byť utópia. Jeho aktéri si však musia rozumieť, vážiť si jeden druhého a vzájomne sa rešpektovať. A to je sakra ťažké, a stojí to prinajmenšom Milovať svoj protejšok taký, aký je...

Ozaj???

Zaujala ma v tejto súvislosti jedna osobnosť, ktorá dokázala svojimi piesňami navodiť príjemnú atmosféru večnej lásky medzi mužom a ženou. Je ním večná osobnosť Karel Gott. Pri jeho óde – resp. monológu : „ Je jaká je... áá:-), ani černá, ani blondýna,... teď mi náhle spadla do klína,... Takto blahodárne našu dušičku utrilkoval mnohonásobný sláviček. Veď hrávali túto melódiu za čias „poctivého socíku“ na rádiu „Hviezda“ takmer denno-denne. ( vtedy jedine Gott, a ešte možno omylom Kocáb, a sk. Laura a její tigři, Michal Prokop,... )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P. Kocába dostal do môjho muzikálneho povedomia môj vtedajší priateľ - vojín. U mňa na „súši“ vtedy letela česko-slov. populárna hudba, ako roduverní Elánisti, Plavci,, P. Nagy, M. Gombitová, M. Žbirka,....a nie menej Olympic, Michal David, Lucie Bíla,.... a z "inokrajcov" leteli Scorpions, Queen, Smookie, Bee-gees, a z tých tvrdších Nirvana, De pearple,... ( to ma teraz tak rýchlo napadlo) (bola som aj rockerka, a ešte aká:-))... a mimochodom, ešte stále dofrčiavala najkvalitnejšia žuvačka Pedro:-)) ... potom boli už také nejaké modré ...

Hrajú od neho "Z cizí ženskou, v cizím pokoji" a ja sa oddávam spomínaniu":

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To bola vtedy idylka. Klapka 321 : novomanželia po prvé !!! Svoj vlastný čerstvo skoro zariadený byt (všade samé krabice s nevybaleným skromným obsahom),.. 1 šporák / aj ten vstavaný – súčasť bytu/ , 3 hrnce, a 2 taniere, ... a len jeden gramofón , 1 zosilovač,.... asi 110 platní , 2 repráky – veľké jak hovadá... Dodnes to mám v živej pamäti: Bol jeden kľudný čerstvo- manželský večer , kedy z chrapľajúcej platne zneli tóny Kocábových piesní o živote. Vyvalení, len tak na koberci, pri komunistickom gramofóne a ešte komunistickejších zosilovačoch, ponorili sme sa do jeho piesne „ Z cizí ženskou v cizím pokoji...“.. a tak nejako nepriamo sme si obaja predstavovali neznámy pár v ťažko opisovanom osude. Slzy mi tiekli, lebo som sa vcítila do úlohy rozchádzajúceho sa páru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže, to boli len chvíle krátkych emócií, podmienené len a len obsahom tejto piesne . My sme boli predsa v začiatkoch nášho vzťahu... a zosobniť si takýto dej , neprichádzalo vôbec do úvahy, nemysliteľné....

... nemysliteľné.... myslíte, že nemysliteľné???

Kocábov song “S cizí ženskou v cizím pokoji" hrajú aj dnes...

Počujem to hrať ... Neležím na koberci, obkolesená škatuľami v provizórnej obývačke pri praskajúcej platni. Počujem tú skladbu kvalitne, z obyčajného ( na túto dobu a ešte aj túto fin. situáciu) priemerného rádia.

Teda neležím "vyvalená" na koberci, lež práve som sa vrátila z dlhej pracovnej smeny ( je 18.30 hod. ), varím štvrtkovú večeru, riešim prihlášku na školu, zahr. výmenný pobyt v Belgicku, školský monitor, prestup na inú ZŠ, PMS, zapálené hrdlá, ortopédov - ploché nohy, krivé chrbtice, zubné strojčeky, strateného miláčika – psíka , dlhy, STK, prácu, rodinu,...môj vysoký krvný tlak, a čo najviac, začínam si pripúšťať skĺúčujúcu pravdivosť Kocábovej piesne „S cizím mužským v cizím pokoji"!?

Riť nejdem nikomu rozkopávať, dám si uvoľňujúci večerný kúpeľ, a pustím si relaxačnú hudbu.

Ono to bude tou jarnou únavou!

Tak zbohem, já padáám!

"ja padááám, ja padadaám" ....

Eva Strnátová

Eva Strnátová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som ... a chcem aj naďalej byť -priama, razantná, vtipná, ostrá, skrátka svojská!! Zoznam autorových rubrík:  PostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu