reklama

Jarné hormóny – cvičia s nami

Vážení voliči ( aj nevoliči) , odľahčime už od ťažkej témy volieb. Mám pre vás malý fejtónik... Po dlhej a únavnej zime,  a s ňou aj zimnej depresii, sme sa konečne dočkali jari - zatiaľ aspoň kalendárne... Vďaka Bohu aj tomu ! A s ňou tu máme dlhšie dni - koľká to radosť, keď sa vraciam z práce o 18.00 hodine domov a ešte je vidno !! Pomaly ale isto prichádzajú  všetky tie očakávané krásy prírody , ktoré by mali  v človeku prebudiť chuť do života. Áno , mali by prebudiť...len či naozaj?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Skvosty prebúdzajúcej sa prírody prinášajú radosť a potešenie. Všetko navôkol zozelenelo, všade to rozvoniava prvými jarnými kvietkami. V mysli už „brouzdáme na kolečkových bruslích“, lákajú nás dlhé prechádzky prírodou, bicyklovanie , túry,…A už sa potmehútsky tešíme aj na rozhojdané teplé leto, ktoré následne vystrieda voňavú jar. Teraz ju tu máme. Žiaľ, s jarnými mesiacmi prichádza aj jeden neželaný hosť…

Minuloročná jesenná depka našťastie už pominula. Ale ešte sme sa poriadne nespamätali ani zo zimnej depresie a už nám na dvere klope iná pliaga… jarná únava… ( z blata do kaluže ) To sme si teda "polepšili" ... A tak si teda kladiem otázku : „ Ktoré ročné obdobie blahodárne pôsobí na človeka a nenesie so sebou neblahé následky na jeho psychike ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi každý z nás pozná pojem jarná únava. Ten pocit, kedy sa cítime unavení po fyzickej i psychickej stránke, sme vyčerpaní a podráždení. Keď si tak listujem v kalendári, toto obdobie tu "včiľ " už máme. Jarnú únavu som pravdepodobne mala po minulé roky aj ja, len som si ju nepripúšťala, alebo som ju nebrala príliš vážne. Mimochodom – ako každý rok. Ale bola. Ako sa to prejavovalo?


Sem – tam boli dni, kedy som bola naozaj unavená a spavá… Kto by si nepospal, keď môže, no nie? Lenže – my – zamestnané ženy – matky – nemôžeme !! Prídeme domov z práce a jediné, čo nás privíta ešte medzi dverami je hŕba naskladaných školských ruksakov, pohodených topánok, či ledabolo prevesených rifiel a mikín na stoličke…. Áno dietky poprichádzali zo škôl… očividne ich cestou domov postretla jarná únava, lebo im je zaťažko odniesť si ruksak do svojej izby, a zavesiť si školské oblečenie do skrine… (ó Bože, tá ich únava)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvyčajne to pokračuje tak, že vďaka tomuto nášmu nedostatku spánku sme ( priznajme si to ) trochu podráždenejšie, nervóznejšie a nesústredenejšie. Nervózne sa osopíme na deti, že zas nevyniesli smeti a pod záštitou jarnej únavy ich budú zatláčať nohou , až raz prevalia dno smetného koša,… „Sopím sa“ na ne, že majú v izbe nielen „bordel“ ale aj ťažko identifikovateľný smrad, ktorý ma odhodí späť. Hrozné – vďaka ich únave teda naposledy vetrali minulý víkend pri sobotňajšom upratovaní…

Po osopených deťoch, sa osopujem na manžela za dlho nosené ponožky – perfektne skryté ( zatlačené a zacpané hlboko do fugy kresla ) V tomto osopovaní pokračujem pri domácom miláčikovi, ktorý vyvliekol z garáže haraburdy, a do rany mi padne aj bojazlivý maličký vtáčik, ktorý zrazu neškrieka, a je mi to viac než divné…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomaly nás prestáva čokoľvek zaujímať a strácame chuť aj na veci, ktoré sme predtým robili s radosťou. Či chceme, či nie, musíme pačmagu – únavu potláčať. Máme predsa zodpovednosť za nevyhnutný chod domácnosti, a počas pendlovania za robotou medzi kuchyňou, obývačkou, d.i., kúpelňou, komorou,...a inými komnatami, a s "úchlipkami" povzbudivej kávy, a "uždipkami" vitamínových hroznových bobuliek, vedieme siahodlhé „rozpravy“ s člemni rodiny.

Odborníci na jarnú únavu tvrdia, že v tom má prsty akýsi hormón serotonín ( určite odvodený od základu slova „s..ť“ na to, se..m na to )


Našťastie sú medzi nami aj jedinci, ktorých sú odolní a pojem jarná únava je pre nich veľká neznáma. Predpokladám, a želám si, aby som medzi nich tento rok patrila aj ja. Dúfam, že nemám v tele hormón serotín či serotonín či seromtonín ,… či ba kieho…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno sviežo a bez akejkoľvek známky únavy vystreľte z postele, veď vari Vás nečaká ďalší "úmorný " deň v práci?

Prajem svieži začiatok nového dňa !

Ja tu mám čo hovoriť - už teraz mám na pere opar jak balón, čo mi na pondelkovej nálade teda nepridalo, ledva som sa vytiahla z postele - spala by som , vonku fučí besný vetrisko a ... na účte sviežo svieti nula celá ho..o - matematicky vyjadrené

0, 00 ......100%

0,hov.o ........ x %

_______________________________________

x:100=0,hov.o: 0,00

x.0,00=100.0,hov.o

0,00x=100hov /:100

x=1hov.o ( a poriadne veľké)




Eva Strnátová

Eva Strnátová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som ... a chcem aj naďalej byť -priama, razantná, vtipná, ostrá, skrátka svojská!! Zoznam autorových rubrík:  PostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu