reklama

Aj malý úspech je úspech

Časom, kedy som ticho závidela mojim zamestnaným  priateľkám, susedkám a známym, ktorí si chodievali vylepšiť svoju  vzdelanostnú úroveň na semináre , tak tým časom už odzvonilo. Postretlo ma šťastie, v ktoré som už ani nedúfala...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Vitálne, magnetické, silné, subtilné, intenzivne, jedinečnej individuality, hrdé, verné, skryto dominantné, temperamentné, vášnivé, bojovné, zmyselné, inštinktívne, s brilantnou pamäťou, seriózne, samostatné,...

Pred mnohými inými znameniami majú veľkú výhodu v tom, že dokážu veľmi presne a rýchlo odhadnúť situáciu, a podľa nej sa čo najvýhodnejšie zariadiť. Ak po istom čase premýšľania prídu na to, čo chcú, vedia byť neoblomné.

Takéto hodnotenie dostali do vienka všetky ženy , narodené v tom istom znamení ako ja. Keď sa žena s týmito vlastnosťami zamestná, je viac ako nad slnko jasné, že z nej bude dračica aj v tejto pracovnej oblasti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malé poohliadnutie sa :

Po MD som sa pravidelne chodila poslušne hlásiť na ÚP. Nie veľmi prívetivé konzultantky sa nesnažili konzultovať, ale vypytovať. Prišlo samozrejme aj na vyplnenie dotazníku a ja som pri otázke "Kde pracujem"? S akousi hanbou odpovedala, že som žena v domácnosti. Ale prečo som mala tento divný pocit? Naozaj je žena v domácnosti pre spoločnosť až taká neužitočná a nepotrebná? Pomaly som prestávala veriť, že sa vôbec niekedy zamestnám.

Pracovné pohovory som absolvovala pomerne často. Zo všetkých som odchádzala so zveseným nosom a zadržiavajúcimi slzami v očiach. Všade mali rovnakú odpoveď : "Keďže ste matka a máte ešte maloleté deti, je predpoklad, že budete často s nimi doma na OČR" . Všetci to dobre vieme - takto to vtedy fungovalo... čo si budeme nahovárať! Diskriminácia - nediskriminácia - moje argumenty, že ich obavy sú zbytočné neuspeli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som pekne - krásne týždeň čo týždeň ( stredu - čo stredu ) upaľovala na spomínaný úrad. Konzultantky sa vždy odporúčali, slovami : „Dovidenia o týždeň! „. Počas týchto neblahých návštev som nadobudla skúsenosti ako sa obrniť trpezlivosťou v čakaní na rad pred dverami svojej konzultantky. Ďalšie obrnenie spočívalo v postupnom navykaní čuchového orgánu na nedýchateľný vzduch v úzkej chodbičke, ktorý tam dovliekli isté soc. skupiny obyvateľstva.

Vyhliadky zamestnať sa prostredníctvom takejto angažovanosti zo strany ÚP neboli veľké. Ale čosi sa vo mne zlomilo ( resp. už ma to s..lo) Deti medzičasom aj stíhali trochu povyrastať,... Nevzdala som sa. Stanovila som si cieľ, na ktorom som tvrdo pracovala zopár mesiacov. Zúčastnila som sa niekoľkých rekvalifikačných kurzov a hľadala som si zamestnanie v prvom rade sama. A vyplatilo sa ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súčasnej dobe pracujem. Chodím na odborné semináre a školenia. Zaradila som sa medzi moje kamarátky, priateľky a známe. Už im ticho nezávidím ich možnosť vzdelávať sa, byť úspešné a sebavedomé, priniesť pre našu spoločnosť čosi pozitívne. Som jednou z nich. A najdôležitejší na celej tejto veci je fakt, že ma táto práca baví a vnútorne napĺňa. Znova som našla v sebe skryté hodnoty. Mám chuť naďalej sa vzdelávať. A spomínaná žena z domácnosti už nemusí byť pre spoločnosť zbytočná a nevyužitá. Platí tu nepísané pravidlo : "Všetko sa dá, len treba chcieť" ! - Chcieť na sebe popracovať.

Teší ma, že som si potvrdila fakt, ktorý som písala v žiadostiach o prijatie do zamestnania: Medzi moje prednosti teraz naozaj patrí ochota a flexibilita vo zvládaní nových prac. úloh. Som komunikatívny typ. Z mojich ďalších pozitívnych vlastností vyzdvihnem zodpovedný prístup k práci, húževnatosť, spoľahlivosť a práca s ľuďmi. Zvládam prácu v kolektíve, ako aj prácu, ktorá si vyžaduje samostatné plnenie prac. úloh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pozdravom .... (vďačná) Strnátová

Dňa 22.3.2009

Eva Strnátová

Eva Strnátová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som ... a chcem aj naďalej byť -priama, razantná, vtipná, ostrá, skrátka svojská!! Zoznam autorových rubrík:  PostrehySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu